Nadia Murad Advises G7 Members on Gender Equality

Nadia Murad spoke at the G7 summit this past weekend, representing the independent council on gender equality. French president Emanuel Macron invited Ms. Murad to address G7 leaders. Her speech highlighted the plight of Yazidi women and the need for global gender equality. Yazidi women – thousands of which are still missing in captivity 5 years after ISIS’s genocidal campaign – deserve justice. It’s time global leaders fight for the effective implementation of laws that promote gender equality and justice in all sectors of society. #G7Biarritz.

From her speech:

“I have already met most of you and you already know my story. You know that I – along with thousands of Yazidi women and girls – have gone through some of the most cruel and inhumane treatment at the hands of ISIS. Thousands of these Yazidi women and girls are still missing in captivity 5 years later.

These extreme experiences of violence against women and girls are, unfortunately, but one example of the violence that women and girls experience every day all over the world.”

تحدثت نادية مراد في قمة مجموعة السبع نهاية الاسبوع الماضي كممثلة عن “المجلس المستقل المعني بالمساواة بين الجنسين وبدعوة رسمية من الرئيس ماكرون.
اثناء كلمتها لقادة مجموعة السبع نادية سلطت الضوء على محنة المرأة الايزيدية والحاجة الى تحقيق المساواة بين الجنسين على مستوى العالم. فيما يخص النساء الايزيديات -فان الالاف منهن لازلن مفقودات في الأسر بعد مرور ٥ سنوات من الابادة الجماعية التي ارتكبتها داعش، وفيما يتعلق بالمساواة فان الوقت قد حان لكي يناضل قادة العالم من اجل تنفيذ وتعزيز القوانين المتعلقة بالمساواة بين الجنسين في مختلف المجالات.
في كلمتها قالت نادية ” لقد قابلت العديد منكم سابقا، انتم تعرفون قصتي، انتم تعرفون بانني -الى جانب الالاف من النساء والفتيات الايزيديات – بظروف قاسية ومعاملة لا إنسانية على ايدي عناصر تنظيم الدولة الاسلامية. الالاف من هولاء النساء والفتيات لازالن مفقودات في الأسر بعد مرور خمس سنوات”. مصيفة ان ” هذه الممارسات المتطرفة ضد النساء والفتيات هي أمثلة على العنف الذي تعاني منه النساء والفتيات كل يوم في جميع أنحاء العالم”.